A posztolás elengedhetetlen, hogy megfelelő SEO eredményeket érjünk el, viszont egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi új tartalmat teszünk fel. De vajon mennyi új tartalom az ideális ahhoz, hogy valóban jobb legyen az organikus pozíciónk?

Ahhoz, hogy minél több látogatót érjük el, nagyon fontos, hogy folyamatosan jelen legyünk az online térben, tehát rendszeresen posztoljunk. Mindegy, hogy a közösségi médiáról vagy egy weboldalról van szó, ha csak létrehozzuk, az még édeskevés, hogy látgatókat is vonzzon. Tartalommal kell feltölteni, méghozzá megfelelő gyakorisággal, ám az, hogy ez mit is jelent pontosan elsőre talán nehéz kitalálni. Mindennap érdemes feltenni egy új cikket, posztot vagy képet, vagy inkább csak hetente egy-két alkalommal, esetleg havi egy is elég?

SEO szempontból a gyakoriság fontos kérdés, ahogyan az is, hogy milyen tartalomnak is kell felkerülnie. Napjainkban egyre több poszt születik az AI, vagyis a mesterséges intelligencia segítségével. Ezek a posztok viszonylag gyorsan és egyszerűen elkészülnek, és bár sokszor nem tartalmaznak hasznos vagy és lényeges információkat, de legalább tartalmak. A posztolásnál azonban a minőség legalább olyan fontos, mint a mennyiség kérdése.

Egy-két jó cikk még kevés, a rendszeresség a kulcs

Attól, hogy több olyan cikk is születik, amely kifejezetten jó pozíciót ér el, még mindig szükség van újabbakra, méghozzá rendszeresen. Manapság egyre gyakoribb, hogy egy weblaptulajdonos a kezdetben még rendszeresen tölt fel minőségi tartalmakat, melyekkel megalapozza a szakmai hitelességét, ám később egyre ritkábbak lesznek ezek a posztok, sőt egy idő után abba is marad a tartalomfeltöltést. A régi posztok megítélés és pozíciója persze jó marad, viszont az oldalé már romlani fog.

A weboldal tulajdonosok azt persze nem biztos, hogy észlelik, mivel a statisztikákat nem követik rendszeresen, vagy egyáltalán nem. Amikor persze kiderül a probléma, akkor meg értetlenül állnak a dolog előtt, hiszen a régi posztok pozíciója változatlanul jó. Attól, hogy sok jó posztunk van, még nem jelenti azt, hogy a tartalomgyártást abba lehet hagyni. A rendszeresség fontos tényező az online jelenlétünk esetében.

Milyen gyakorisággal érdemes posztolni? 

Ahhoz, hogy erre a kérdésre választ adhassunk, számos szempontot kell figyelembe vennünk. De milyen tényezők segíthetnek meghatározni a tartalomfeltöltés gyakoriságát?

Célközönség, avagy kik olvassák a blogunkat? 

A posztok gyakoriságának megállapításához érdemes ismernünk a célközönséget, azokat, akik rendszeresen keresik fel a blogunkat. Teljesen más olvasási szokásaik vannak a fiatal egyetemistáknak, mint mondjuk a kisgyermekkel otthon levő anyukának, vagy egy több műszakban dolgozónak. Ha tudjuk ki a célközönség, azt is tudni fogjuk, hogy milyen olvasási szokásokat kell figyelembe vennünk.

Téma: avagy milyen szakterületről posztolunk? 

Szakmai blogról vagy szó, vagy inkább hírblogról? Egyáltalán nem mindegy, hiszen egy hírblog esetén lényeges, hogy gyakran kerüljön fel új tartalom, hiszen a változás is gyakori. Egy szakmai blog esetén viszont inkább a minőség a lényeg, hiszen a szakmai hitelességünket építjük. Ilyenkor ritkábban van szükség új tartalmakra, viszont azoknak valóban releváns, hiteles, és szakmai cikkeknek kell lenniük.

Célok, avagy miért van blogunk egyáltalán? 

A blog az organikus forgalom növelésén túl arra is hasznos lehet, hogy reklámbevételre is szert tegyünk, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen gyakran kerül fel új tartalom. Ezt is érdemes számításba venni, amikor a posztok gyakoriságát tervezzük meg.