A keresőoptimalizálás egyik fontos eleme a kulcsszókutatás, mégis sok esetben nagyon kevés figyelmet kap. Ha kihagyjuk ezt a lépést, vagy nem végezzük el megfelelően, akkor lemondhatunk az organikus forgalomnövelésről a Google-n.

Ahhoz, hogy az oldalunk előrébb kerülhessen a Google találati listáján, nem árt ismernünk azokat a szavakat, kifejezéseket a saját szakterületünkön, melyekre az emberek rákeresnek. Ezek ismeretének hiánya nagy hátrányt jelnet majd, hiszen így kisebb eséllyel találnak meg minket a potenciális vásárlók. Hiába tudnánk mi a legjobbat nyújtani a számukra, jó megoldást a problémájukra, a Google találati listában túlságosan hátul leszünk, így nem fognak rólunk tudni.

Biztos sokan hallották már azt a mondást, hogy a szavaknak ereje van. Nos, nemcsak spirituális értelemben van így, a neten ez bizony egy általános igazság. Egyrészt, amit beírunk a neten, annak nyoma marad, másrészt, ha nem a megfelelő szavakat használjuk a weboldalunk szövegezésébe, a blogcikkekbe vagy épp a termékleírásokba, akkor vásárolókat veszíthetünk.

Lássuk, mik is azok a kulcsszavak, és hogyan érdemes kulcsszókutatást végezni?

Kulcsszavak – mik azok?

A kulcsszavak lényegében keresési kifejezések, azok a szavak, szókapcsolatok, melyeket a felhasználók beírnak a Google és más keresőmotorok keresőjébe, ha valamit meg szeretnének talélni a neten. Biztosan mindenki rendszeresen használja a Google keresőjét, és írt már be kulcsszót úgy, hogy nem is tudta, hogy valójában ezt teszi.

A SEO kulcsszó lehet egyetlen szó, például autógumi, iskolatáska vagy szövegírás, de több szóból is állhat, tehát nem egy szóra keresünk, hanem egy kifejezésre. Ilyen például, ha azt írjuk a keresőbe, hogy „ház vakolása”, „nappali átalakítás”, a „szövegírás fontossága”.

Mi az a kulcsszókutatás, mi történik, ha rosszul végezzük el?

A kulcsszókutatás, ami angolul SEO keyword research, egy online marketingfolyamat.  Kulcsszókutatáskor kiválasztjuk azokat a kulcsszavakat, amelyekre optimalizálni szeretnénk egy adott weboldal tartalmát. Jellemzően két fő része van ennek a folyamatnak: az első a kulcsszavak megkeresése, a második pedig a kulcsszavak rangsorolása a becsült forgalmi és üzleti potenciáljuk alapján.

Amikor weboldalt szeretnénk, esetleg el akarunk indítani egy kampányt, blogcikkírásba fogunk, rendkívül fontos, hogy kulcsszókutatást végezzünk. Ha ez a lépés kimarad, akkor ne lepődjünk meg, ha nem a várt eredményt hozza a keresőoptimalizálási törekvésünk. Ugyanez a helyzet, ha nem a megfelelő kulcsszavakat használjuk. Az is gyakori, hogy valaki elkezdi a kulcsszókutatást, de nem végzi el megfelelően, és nem a megfelelő szavakat találja meg. Ezek használata nem hoz majd eredményt.

Ki végezze el a kulcsszókutatást?

A fentiek alapján talán érthető, hogy nem csak az a fontos, hogy elvégezzük a kulcsszókutatást, hanem az is, hogy megfelelően tegyük mindezt. Érdekes kérdés, hogy ki csinálja ezt a feladatot. Ha a mi weboldalunkról van szó, akkor elvileg nekünk kellene tudni, hogy mi a szakterületünk, tehát a fontos szavak. A helyzet azonban az, hogy ez nincs feltétlen így. Ha jó weboldalfejlesztőt választunk, akkor ő elvégzi ezt a feladatot.