A blog egy nagyon jó marketing eszköz, de csak akkor, ha megfelelő tartalmakat készítünk. Ha csak összecsapjuk, írunk pár sort, hogy legyen a blogba valami, az nem igazán vezet majd eredményre. De mire is érdemes figyelni egy blogbejegyzés megírásakor?

Hogyan is lesz vonzó az olvasók számára egy blogbejegyzés? Ahhoz, hogy valóban legyen maretingértéke egy blogcikknek, ahhoz keresőoptimalizálás és a tartalommarketing szempontjából is hatékonynak kell lennie, ehhez pedig az kevés, ha megnyitjuk a Word-öt, és kicsit pötyögünk benne. A kulcsszókutatás, a témaválasztás, a célközönség kiválasztása, a formázás és a linkelés mind fontos tényezők, melyeket figyelembe kell venni az írásnál és a közzétételnél.

Melyek azok a tényezők, amelyeket az írásnál figyelembe kell venni?

Amikor blogcikket írunk, fontos, hogy az ne csak öncélúan készüljön, tehát ne az legyen vele a célunk, hogy csak legyen valami, hanem valóban hasznos tartalmat akarjuk készíteni, olyat, amivel adunk is valamit a leendő követőknek, vásárlóknak. A következő tényezőket érdemes figyelembe venni a készítés során:

Ki a célközönség?

A célközönség pontos ismerete elengedhetetlen a marketing szempontjából, hiszen enélkül honnan tudnánk, hogy kiket akarunk megszólítani, és hogy kiknek szólnak a blogcikkek? És nem csak azt fogjuk tudni meghatározni a célközönség kiderítésével, hogy hány évesek, milyen korúak, neműek, hanem azt is, hogy milyen netezési és vásárlási szokásaik vannak, milyen téma iránt érdeklődnek, és milyen problémára keresnek megoldást. Ennek fényében pedig meg tudjuk határozni a blogcikkek témáját, stílusát és hangvételét is, amely a siker érdekében rendkívül fontos.

Miről szóljon a cikk?

A téma kiválasztása is nagyon lényeges elem. Először is fontos meghatározni, hogy mi mivel is foglalkozunk, ezen belül pedig azt is, hogy egy átlagos vevő vagy ügyfél milyen problémára keres megoldást. Érdemes ezeket a problémákat kifejteni.

Emellett érdemes egy kulcsszókutatást is elvégezni, mert ez is nagyban megkönnyíti a téma kiválasztását. Ha látjuk, hogy ki milyen kulcsszóra keres rá, akkor már meg is van, hogy milyen témákat érdemes jobban is kifejteni egy blogcikk formájában.

Megfelelő kulcsszavak

Ha már a kulcsszókutatás szóba került, ez nemcsak a téma meghatározása miatt fontos, hanem SEO szempontból is. Egy ideális blogcikkben megfelelő mennyiségű kulcsszó szerepel, hogy a Google találati listájában előkelőbb helyezést érhessünk el.

Ütős cím

Ahhoz, hogy megragadjuk az olvasó figyelmét, egy ütős címre is szükség van. Gyakran éri az a vád a különbőz híroldalakat, hogy a címeik nagyon megtévesztőek, hatásvadászok, és egy sokszor tényleg így is van. Ugyanakkor a követők odakattintanak, tehát a cím egy fontos elem. Az úgynevezett clickbait címeket célszerű kerülni, ugyanakkor fontos, hogy olyat válasszunk, ami felkelti a figyelmet.

Megfelelő bejegyzéshossz

A bejegyzések hossza is fontos tényező. Lényeges, hogy ne legyen túl hosszú, de túl rövid sem. Nincs erre valódi recept, hogy mekkora terjedelműnek kell lennie egy blogcikknek, ezt a téma is nagyban meghatározza.