Amikor termékeket és szolgáltatásokat hirdetünk a neten, fontos, hogy kitűnjünk a tömegből, hiszen manapság minden területen nagy a konkurencia. Sokszor nem feltétlen az árak döntenek arról, hogy egy érdeklődő megveszi-e az adott terméket, hanem az, hogy megfelelő módon tudott-e róla informálódni az oldalunkon.

A termékleírások és szolgáltatás bemutatások elengedhetetlen elemei egy weboldalnak vagy egy webáruháznak. Egyrészt hitelesebbek leszünk, ha azt látják a vásárlók, hogy pontosan tudjuk a termékek adatait, másrészt kihangsúlyozhatjuk, hogy az adott szolgáltatás/termék pont az ő problémájukra nyújt megoldást.

Sok weboldalon letudják a bemutatás a technikai adatokkal, de ezzel nem fogunk kitűnni a konkurencia tengeréből.

Fontos a pontos információátadás

Természetesen nem szükséges mindig mindent a vevők szájába rágni, ugyanakkor a tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb online vásárló igényli, hogy legyen az adott termékek és szolgáltatások mellett valamilyen leírás. Mivel manapság a vásárlók szeretnek pontosan utána járni annak, amit megvásárolnak, érdemes pár sornál és egy képnél többet mutatni az adott termékből vagy szolgáltatásból. A személyes vásárlás előnye, hogy amikor keresünk valamit, akkor ott helyben megfoghatjuk, nézegethetjük, és eldönthetjük, hogy valóban ezt kerestük.

A neten csak adatok és esetleg egy kép áll a rendelkezésünkre, ez pedig nem mindig elég. Egy egyedi, jól megfogalmazott termékleírással viszont kihangsúlyozhatjuk egy termék előnyeit, pontos információkat adhatunk át róla, amivel meggyőzhetjük az érdeklődőket, igen, pont erre van szükségük.

Ilyen egy jó termékleírás

A jó termékleírás nem terjengős, hanem lényegre törő, tartalmazza a legfontosabb információkat, de emellett egyedi is. Ilyen leírást készíteni persze egyáltalán nem könnyű. Vannak olyan tényezők, melyeket a termékek és szolgáltatások leírásánál figyelembe kell venni:

Fontos a célcsoport meghatározása:

Ahhoz, hogy jó termékleírást készítsünk, vagy be tudjuk mutatni a szolgáltatásainkat, elengedhetetlen, hogy ismerjük a célcsoportunkat. Ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni, a bemutatkozás írásánál is lényegese volt, és a termékleírásoknál is az. Ha tudjuk, hogy kiknek szól az adott termék vagy szolgáltatás, akkor könnyebben tudunk leírást készíteni.

Hangnem és stílus fontosságáról

A termékleírás hangnemét és stílusát nagyban befolyásolja a már említett célcsoport. Hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy tegező vagy magázó írásról van szó. Ha például sírköveket árulunk, egyáltalán nem előnyös a tegezés, sem pedig a vicces hangvétel, ahogyan egy vicces termékeket áruló webáruháznak sem célszerű szakszerű és komoly leírást megfogalmazni a termékeihez magázó módban.

Ismernünk kell a termékünket

A termékek általános adataival mindenképp tisztában kell lennünk, és valamilyen módon ezt a leírásban is fel kell tüntetnünk, hiszen ellenkező esetben rontanánk a hitelességünket. Mert gondoljunk csak bele, ha mi nem tudjuk, hogy az adott termék mekkora, miből van, és mire jó, akkor miért is akarná tőlünk bárki megvásárolni?

Előnyök hangsúlyozása

A termékek és szolgáltatások leírásánál fontos, hogy kiemeljünk az előnyöket, hogy miért pont ezt érdemes választani. Mivel tud többet, mint más, hasonló termék/szolgáltatás?

Az egyediség is fontos

Ahhoz, hogy a Google találati listáján előrébb kerüljünk, célszerű a gyártók által adott, sablonleírásokat elhagyni, és inkább egyedi, az előnyöket hangsúlyozó szöveget készíteni, hiszen ez SEO szempontból sokkal előnyösebb.