Szöveges elemek, melyek elengedhetetlenek egy céges weboldalhoz
A céges weboldal ma már elengedhetetlen, ha az online térben is jelen szeretnénk lenni, viszont sokszor túl sok ötletünk van, amit meg akarunk jeleníteni, a lényeg pedig valahogy kimarad. Bizonyos szöveges elemek elengedhetetlenek, de melyek is ezek, és miért fontosak?
Amikor a weboldalunkat tervezzük, sokszor nem igazán tudjuk, hogy melyek azok a lényeges, nélkülözhetetlen elemek, melyek aztán sikeressé teszik majd az oldalt. Sokszor kerülnek fel felesleges információk, melyek elsőre jónak tűnnek, de valójában nem hasznosa a marketingünk szempontjából. Az sem ritka, hogy annyi mindent akar egy cég megjeleníteni, hogy a lényeges elemek nagyon kicsi hangsúlyt kapnak, és elvesznek a lényegtelen információk tengerében.
Ha ugyanis túl sok az információ, akkor a látogatók a keresgélés közben eltévedhetnek, és a végén már azt sem tudják, hogy mit is kerestek eredetileg. De az sem ritka ilyenkor, hogy egyszerűen elkattintanak, mert nem találták meg azt, amit keresnek.
A tervezésnél tehát próbáljunk meg az ügyfelek fejével gondolkodni, és egy átlátható oldalt létrehozni. Vannak azonban olyan szöveges elemek, melyek fontosak, ezeken viszont nem érdemes „spórolni”.
Egy lényeges elem, ami nem hiányozhat: a bemutatkozás
Biztos számos weboldalon barangoltunk már, és a legtöbb esetben biztosan találkoztunk olyan füllel, hogy Bemutatkozás vagy Rólunk. A céges weboldalak esetében elengedhetetlen egy jó bemutatkozó szöveg, hiszen így könnyen és gyorsan tudjuk tájékoztatni a leendő ügyfeleket és vásárlókat, hogy mivel is foglalkozik a cég, miért érdemes pont minket választani, és hogy milyen problémákra kínál esetleg megoldást.
Sok cég azonban elköveti azt a hibát, hogy túl terjengős lesz a bemutatkozó szövege, így a látogatók el sem olvassák, így nem is tájékozódnak megfelelően. Az sem ritka, hogy egy bemutatkozás túlontúl rövid lesz, és csak alap adatokat tartalmaz. Ez sem szerencsés, ugyanis ilyen esetekben a leendő vásárló szintén nem kap meg felelő információkat rólunk, és pár szóval nem is fogjuk meggyőzni, hogy minket válasszon.
Egy jó bemutatkozó szöveg egyszerű, könnyen olvasható, érthető és informatív is. Megmutatja, hogy mivel foglalkozunk, kik vagyunk, és miért érdemes pont ezt a céget választanai. A bemutatkozáson tehát sok múlhat, hiszen ha nem megfelelő, ügyfeleket veszíthetünk.
A termékek és szolgáltatások leírása is fontos lehet
Természetesen nem kell mindig mindent megmagyarázni, de az általános tapasztalat az, hogy a legtöbb online vásárló szeret alaposan utána járni annak, hogy amit épen a neten vásárol az pontosan az, amit keres. Ez pedig sokszor egy kép és pár alap adat alapján nem mindig állapítható meg. Egyes termékek és szolgáltatások esetén szükség van egy érthető és lényegre törő leírásra is, mely kellően informatív, de, ahogyan a bemutatkozó szöveg, ez sem túl terjengős.
Minőségi szöveges tartalmak: blogcikkek
Bár sokan gondolják úgy, hogy a blogolás ideje lejárt, pedig ez egyáltalán nincs így. A rendszeresn tartalmak gyártása nagyon fontos eleme az online marketingnek, hiszen ennek köszönhetően tudunk látogatottságot generálni.
Minőségi tartalmat írni azonban nem könnyű, és meglehetősen időigényes is. Fontos ugyanis, hogy hasznos, érdekes és releváns legyen, a célközönségnek szóljon, akik aztán hasznosítani is tudják az olvasottakat.