Vitathatatlan tény, hogy a weboldalunk sikeréhez minőségi tartalomra van szükség. Persze ilyen szöveges tartalmakat létrehozni, méghozzá rendszeresen egyáltalán nem könnyű feladat. De sebaj, majd az AI megcsinálja helyettünk! Vagy mégse?

Az online marketing esetében az AI, vagyis a mesterséges intelligencia kérdése szinte már megkerülhetetlen. Amikor valamilyen tartalomról van szó, legyen az kép, videó vagy szöveg, azonnal felmerül a kérdés, hogy megcsinálhatja-e helyettünk az AI, vagy jobban járunk a humán tartalmakkal. És mit szól ehhez a Google? Mennyire befolyásolja az AI a rangsorban elfoglalt helyünket? Vannak, akik teljesen elutasítják a mesterséges intelligencia használatát, másik pedig csak ezzel gyártanak szövegeket és képeket, mert így spórolni tudnak pénzt és időt egyaránt.

Az AI, mint például a ChatGPT természetesen tud szöveges tartalmakat is gyártani, érdemes kérdés azonban, hogy ezzel valóban jól is járunk-e?

Az AI vitathatatlan előnyei a szövegírásban

Tény, hogy a mesterséges intelligenciának vannak előnyei. Egyrészt nagyon gyors, lényegesen gyorsabb, mint egy humán szövegíró, tehát sok időt spórolhatunk a használatával. Emellett sosem fárad el. Amíg még az ágyunkban alszunk, addig ő fáradhatatlanul gyárthatja nekünk a tartalmakat. Arról már nem is beszélve, hogy ha az AI készíti a tartalmainkat, akkor nem kell szövegírót fizetni, tehát spórolni is lehet vele. Ugyanakkor az is tény, hogy hiába gyors, fáradhatatlan és olcsó megoldás, közel sem biztos, hogy az hatást érjük el ezekkel a cikkekkel, amit szeretnénk. Lássuk, miért?

Ellenérvek, melyeket nem árt, ha figyelembe veszünk

A mesterséges intelligencia nagyon gyorsan dolgozik ugyan, de az információi nem mindig pontosak. A neten rengetegféle cikk van, ezekből dolgozik az AI is, viszont azt nem tudja ellenőrizni, hogy az adott cikk valóban hiteles és megbízható, és tényleg igaz az, amit ott leírni. Arról már nem is beszélve, hogy az AI több oldalt is felhasznál forrásként, viszont hivatkozni már tud rájuk, tehát akár szerzői jogokat is megsérthet egy-egy tartalom. A tartalom minősége tehát meglehetősen kétséges.

Azt sem árt tudni, hogy a Google motorjai felismerik a mesterséges intelligencia gyártotta tartalmakat, legalábbis nagyon törekszik rá a Google. Tény persze, hogy ez nem tilos, nem tiltják az AI használatát, ugyanakkor 2023. februárjában már nyilatkoztak arról, hogy előnyben részesítik a humán tartalmakat.

Teljesen kivenni tehát az emberi közbenjárást a szövegírásból egyáltalán nem tanácsos. Ha pedig át kell olvasnunk minden cikket, amit az AI ír, ellenőriznünk, javítanunk, kiegészítenünk, akkor pont azokat az előnyöket veszítjük el, ami miatt az AI-hoz fordultunk.