Mi is az a szövegírás?
Bár sokan meglepődnek, a de a szövegírás bizony egy külön szakma. Hiszen nem mindenkiben van meg a képesség, hogy olyan frappáns, figyelemfelkeltő vagy épp hasznos szöveget írjon, amely növeli a látogatottságot, és persze termeli a bevételt.
Szöveg nélkül sem egy weboldal, sem a hirdetések, de még a social media marketingje sem fog működni. Bármennyire is szeretnénk, hogy az esztétika és a tetszetős designt önmagában eladja a termékeinket, esetleg építse a márkánkat, sajnos, ez nem fog működni. Tökéletesíthetjük a Facebook Ads vagy a Google Ads beállításat, kimaxolhattjuk a weboldalunkat felhasználói élmény tekintetében, megfelelő szöveges tartalom nélkül nem fogjuk elérni azt az üzleti vagy marketing célunkat.
A szövegírás fontos része a marketing stratégiának, hiszen egy jól megfogalmazott közösségi médiás poszt hírét viszi a márkánknak, követőket hoz, esetleg még a weboldalunk látogatottságát is növeli. A blogcikkek szintén a márkánk népszerűsítésére valók, leadeket generálnak, illetve akár ügyfeleket is terhelhetnek a webshopunkba. Persze mindezt ideális esetben, amikor nemcsak a design van a helyén, hanem a szöveges tartalom is.
Ki a szövegíró, és mikor van rá szükség?
A szövegíró, vagy más néven copywriter egy olyan személy, aki ért a szavakhoz, és képes olyan szöveget létrehozni, amely megragadja a célközönség figyelmét. Aki képes hatékony szövegeket írni, legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról, annak érdekében, hogy hatékonyabb legyen az értékesítés. A szövegíró nemcsak blogcikkeket ír, de weblapszövegeket, termékleírásokat, de akár hírleveleket és közösségi médiában megjeleníthető posztokat és hirdetéseket is.
Sokan persze azt gondolják, hogy szöveget írni bárki tud, és valóban, mindenki képes arra, hogy pár sort írjon mondjuk egy facebook poszt alá. Ugyanakkor nem mindenki képes arra, hogy ez a szöveg valóban hatékony is legyen marketing szempontból. Az szövegírás, ahogyan arról már a bevezetőben is szó volt, egy külön szakma, a szövegíró pedig egy szakember, aki ért hozzá, hogy lehet a marketing céloknak megfelelő szöveget létrehozni.