A vállalkozók nagyon gyakran úgy gondolják, hogy az eredményes webszövegírás nem lehet egy bonyolult feladat, így nem ritka az, hogy elszántan klaviatúrát ragadnak. Próbálnak abból kiindulni, hogy a saját termékeiket, szolgáltatásaikat mégiscsak ők ismerik a legjobban, így úgy gondolják, hogy ez az ő feladatuk. Abban valóban van igazság, hogy a saját termékeit ő ismeri a legjobban, de az korántsem ilyen biztos, hogy el is tudja adni az oldalra tévedt látogatónak, vagy hogy egyáltalán fel tudja kelteni az illető érdeklődését.

Az az igazság, hogy az ilyen, vállalkozó által megírt szövegek sosem hoznak olyan eredményeket, amilyeneket remélnek tőle, továbbra sem lesz meg a kellő látogatottság, így végül a megérdemelt profit is elmarad. Akik pedig „okosabban” akarják megoldani a dolgot, azok megnézik a konkurencia tartalmait, és egyszerűen kimásolják azt, esetleg összeollózzák a szöveget más honlapokról. Sajnos ők bele sem gondolnak abba, hogy ez lopásnak minősül, és éppen ugyanúgy bűncselekménynek számít, mintha valaki egy autót lopna el egy szalonból. Ebben az esetben jó tudni, hogy a lopást nem csak a törvény, de még a Google is bünteti. Mivel a marketing szövegírás egy külön szakmának számít, a minőségi tartalomgyártást célszerű a profikra bízni, mielőtt meggondolatlanságból saját magunkat, és a vállalkozásunkat is bajba kevernénk.

Ne feledd: Ha minőségi tartalmakkal tiszteled meg a holnapod látogatóit, akkor sokkal hamarabb fognak bizalmat szavazni.

Milyen a jó marketing szöveg napjainkban?

Az elmúlt évek során a weboldal szövegírás hatalmas változásokon ment keresztül. Napjainkban jellemzően már inkább a rövidebb, lényegre törőbb, figyelemfelkeltőbb szövegek kerülnek előtérbe, ez pedig leginkább a mai, felgyorsult világnak köszönhető, hiszen ma már senki nem fog hosszú perceken át böngészni egy szöveget úgy, hogy a kérdésére nem találja meg a választ.

Több célt is szolgálhat egy webszövegírás:

  • Lehet márkaépítő hatású egy marketingszöveg, ez elsősorban a termékek vagy szolgáltatások értékesítését segíti elő.
  • Lehet SEO szövegírás, ami lehetővé teszi azt, hogy a weboldalunk a keresők rangsorolása alkalmával előre kerüljön.

Soha nem szabad egy marketing szöveget összecsapni! Ezeket a szövegeket a szövegíró mindig gondosan felépíti. A szöveg jól átlátható, könnyen olvasható, felhívja, és fenntartja a leendő ügyfél figyelmét. A hatásos marketing szöveg emellett edukatív, segítő hangnemben íródik, a laikusok számára is érthetővé teszi az adott tartalmat, előtérbe helyezi a látogatók problémáit. Nem erőszakos módon mutatja be a szolgáltatást, és a termékeket, inkább sejtetve ismerteti azok legfontosabb tulajdonságait, előnyeit.

Mi a legnagyobb különbség a marketing szöveg, és a SEO szöveg között?

A SEO szövegírás a webszövegírás egyik legnagyobb típusa, mely során ugyancsak használni kell a marketing szöveg elemeit, ám itt már kevésbé kötött, inkább lazább hangvitelű tartalmakra kell gondolni. Célja pedig az, hogy a Google találati listáján keresés során előre kerüljön az adott oldal, tehát a lehető legnagyobb számú releváns látogatót érjünk el tartalmainkkal. Nagyon leegyszerűsítve elmondhatjuk, hogy a marketing tartalom elsősorban az értékesítést célozza meg, míg a SEO szövegeknek köszönhetően új látogatókat szerezhetünk.

Fontos kihangsúlyozni, hogy a SEO szövegírás, ha valóban minőségi tartalom, akkor rövid időn belül, többszörösen vissza fogja hozni az árát. Az sem ritka, ha spórolási szempontok miatt valaki úgy gondolja, hogy ezeket a szövegeket is meg tudja írni saját maga, pedig a SEO szövegírásnál több dolgot is szem előtt kell tartani ahhoz, hogy az a kívánt eredményeket el is érje. Bár lehet, hogy egy vállalkozó megosztja a saját tartalmait is, de ha azok nem lesznek megfelelően felépítve, és optimalizálva, akkor nem fog új látogatókat, és új ügyfeleket behozni.