Manapság egyre több webdesigner ismerőstől halljuk, hogy a legtöbb ügyfél nem új weboldalat szeretne, hanem felújítaná a régit. Ez pedig sokszor nemcsak a grafikus dizájnt, illetve a funkcionalitást érinti, hanem a tartalmat is. De miért is van szükség időnként tartalomfelújításra? Amikor egy vállalkozás saját weboldalt készíttet, akkor nemcsak a látványnak kell ütősnek lennie, de a tartalomnak is. Kell egy jó bemutatkozás, a termékek és szolgáltatások leírása, és persze blog is, ahol a szakmai hitelességünket tudjuk erősíteni. Nagyon sok olyan weboldal van, ahol a szövegezés a weboldal készítésekor nagyon is jó volt, ám az évek múlásával már nem tűnik annak. A vállalkozás életében sok változás történhet, amit a weboldalon is érdemes frissíteni, és persze a trendek is változnak, hogy mitől lesz népszerű egy oldal. A SEO is folyamatosan változik, a weboldal tartalmának pedig ehhez is alkalmazkodnia kell, hogy a Google és egyéb keresőkben jó helyezést érhessen el az oldal. A tartalom minősége lényeges fontosságú, ezért elengedhetetlen, hogy időnként felülvizsgáljuk az oldal szöveges tartalmait is. A szövegek optimalizálásáról A szövegek optimalizálása nemcsak egyetlen tényezőt jelent, számos aspektusból érdemes felülvizsgálni az oldal szövegezését. De melyek is ezek a tényezők? Nyelvi ellenőrzés Bár elsőre ez nem tűnik olyan lényegesnek, de rendkívül fontos, hogy az oldalon lévő szövegek helyesírási szempontból is rendben legyenek. A korrektúrázás egy fontos folyamat, melyet a tartalmak felkerülése előtt mindenképp célszerű elvégezni. Ezzel ki tudjuk iktatni az elütéseket, szóismétléseket, szótévesztéseket, így pedig minőségi benyomást fog kelteni az oldal. A megfelelő megfogalmazás Ahhoz, hogy a szöveg felkeltse a figyelmet, és az oldalra látogató el is olvassa, elengedhetetlen, hogy az lényegre törő legyen, ne legyen tele ismétléssel, felesleges frázisokkal, releváns és logikusan felépített legyen. Ez nemcsak a blogcikkek esetében fontos, de a termékleírások és a bemutatkozás esetében is. Emellett az is lényeges, hogy a célközönségnek szóljanak a szövegek, viszont az évek alatt sokat változhat, hogy pontosan kiket is akarunk megszólítani. Szövegtagolás A tagolás az eligazodás és az értelmezhetőség szempontjából lényeges. Ha nagyon sok a szöveg mindenféle megszakítás nélkül, akkor az érdeklődők hamar elveszítik az érdeklődésüket. Lényeges tehát a megfelelő tagolás, alcímsorok beiktatása, hogy segítsük az oldal olvashatóságát. Hogyan vizsgáljuk meg a weboldal szövegeit? Először is érdemes a weboldal összes szövegét megvizsgálni. Egyrészt végigmenni a tartalmakon, hogy van-e olyan információ, leírás, amely már nem releváns, nem vonatozik ránk. Ezeket mindenképp érdemes eltávolítani, és a friss, aktuális információkra cserélni.