Melyek egy szövegíró legfontosabb feladatai?
Sokan azt gondolják, hogy a szövegírás nem áll másból, mint szavak pötyögéséből, de ahhoz, hogy egy szöveg valóban jó legyen, ennél többre van szükség. A szövegírónak nemcsak a gépelés a dolga, számos más feladata is van. De melyek is ezek?
Attól, hogy valaki tud gépelni, még nem lesz belőle automatikusan szövegíró. Szükség van arra, hogy megfelelő íráskészsége legyen, több különböző közönség „nyelvén” is képes legyen íni. A helyesírás, a türelem, és a pontosság szintén fontos képességek, ahogyan a marketing szemlélet is. Ebből talán már látszik, hogy a szövegírás nem is annyira egyszerű feladat, mint azt elsőre gondolnánk. Az írás csak az egyik feladat, amit elvégez egy szövegíró.
A szövegíró feladati az íráson kívül
Számos olyan feladat van, amelyet ellát egy szövegíró, külső szemlélő azonban ezt nem is veszi észre. Ezért is van az, hogy sokan úgy gondolják, hogy a szövegírás a legegyszerűbb munkakörök egyike, hiszen nincs is más feladat, mint nyomkodni a billentyűket, hogy értelmes mondatok szülessenek. Pedig ennél sokkal többről van szó.
1. Az ügyfelek és projektek ismerete
Ahhoz, hogy egy szövegíró eredményes legyen, és a megfelelő szövegeket tudja megírni, lényegese, hogy ismerje az adott szöveg célját, hogy hol fog megjelenni, és az sem árt, hogy tudja, hová is illeszkedik be az adott szöveg a marketing stratégiába. Egyáltalán nem mindegy az sem, hogy milyen márkáról van szó, és hogy épp mely tulajdonságokat vagy szolgáltatásokat kell hangsúlyozni. Egyes esetekben vannak tiltott elemek, vagy épp olyanok melyeket kifejezetten hangsúlyozni kell.
Az ügyfelek igényeinek felmérése egy lényeges lépés, de az is fontos, hogy a munka közben felmerülő kérdésekre is választ kapjon egy szövegíró. A kapcsolattartás és az igényfelmérés tehát egy fontos feladat.
2. Kutatómunka
Bár a szövegírók meglehetősen tájékozottak, de nem várható el tőlük, hogy minden témában egyaránt otthon legyenek, és pontosan, releváns ismeretekkel rendelkezzenek a nyelvtanulástól a zárszerelésig. Ennél fogva szükség van arra, hogy kutatást is végezzenek, hogy hiteles és releváns tartalom születhessen meg az adott témában. Persze itt most nem feltétlen a tudományos igényességű kutatómunkára kell gondolni, csak az adott témában való jártasságra, de ennek megszerzése is időbe és energiába telik.
3. Megfelelő források megtalálása, vagyis forráselemzés
Szinten fontos dolog, hogy mindig olyan forrást használjon egy szövegíró, amely hiteles információkat tartalmaz. Az internet azonban tele van sokszor semmitmondó cikkekkel, fél-információkkal, sőt, sokszor nem is teljesen pontosak az adatok. A szövegíró feladat az, hogy megtalálja a valóban hiteles, naprakész és releváns forrásanyagokat,
4. Tanulás
A marketing és szövegírási trendek folyamatosan változnak, átalakulnak, ezért egy szövegírónak az is lényeges feladata, hogy ezeket a változásokat kövesse, és naprakész legyen. A megszerzett tudás mindig jó alapot jelent, de tanulni ebben a szakmában is folyamatosan kell.