Rengeteg helyen olvashatsz olyat, hogy manapság bizony célszerű blogot vezetni, függetlenül attól, hogy pontosan milyen vállalkozásról van szó. Azt azonban már kevés helyen szokták részletezni, hogy miért is fontos ez, illetve, hogy milyen előnyökkel járhat az, ha rendszeresen blogcikkeket osztasz meg az oldaladon. Napjainkban egy kisvállalkozásnak rengeteg piaci kihívással kell szembenéznie, akkor, ha szeretne terjeszkedni, és versenyképes maradni. Ma már elengedhetetlen a folyamatos online jelenlét, gondolhatunk itt a közösségi csatornákra, vagy egy saját honlapra is.

Összegyűjtöttünk most néhány pontban mindent, amit tudnod kell a blogolásról, illetve utánajárunk annak is, hogy miért lehet fontos manapság a blogolás egy vállalkozás számára.

Ilyen előnyökkel járhat az, ha elkezdesz blogolni

·        Vállalkozóként nem építhetjük a kommunikációt kizárólag a közösségi oldalakra, hiszen az algoritmus, a változó trendek, és a kontroll hiánya miatt ezek a kommunikációs eszközök lekorlátozhatják a lehetőségeinket. Célszerű a vállalkozásunk számára létrehozni egy saját, stabil kommunikációs csatornát, mely kontrollálható. Gondolhatunk itt egy weboldalra, egy blogra, melyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy hosszútávon sikeres, és versenyképes maradhass.

·        Azok az emberek, akik a blogod miatt „tévednek” az oldaladra, könnyen lehet, hogy a későbbiekben a vásárlóiddá, ügyfeleiddé válnak. Csak keltsd fel az érdeklődésüket!

·        SEO szempontok alapján elmondható, hogy sokkal jobb helyezést tudsz elérni a keresőmotoroknál (például Google) ha az oldaladon rendszeresen, friss, és minőségi tartalmat osztasz meg, melyek az adott kulcsszavakra vannak kalibrálva.

·        Egy jól megírt blogbejegyzésben bemutathatod termékeidet, szolgáltatásaidat, és bebizonyíthatod leendő ügyfeleidnek azt is, hogy valóban értesz ahhoz, amivel foglalkozol. A blog tehát segíthet a vállalkozásod számára hitelességet építeni. A minőségi, szakmai tartalmak elhelyezésével az oldaladat is magasabbra pozícionálhatod!

·         A blog lehetővé teszi a vállalkozásod számára azt, hogy a piacon releváns tartalmaidnak köszönhetően szakértőként jelenj meg, ezzel pedig kiemelkedhetsz a versenytársaid közül.

Ne félj segítséget kérni!

Jól láthatjuk, hogy a blogolás, és annak működése rendkívül fontos a kisvállalkozások számára. A friss, minőségi, és releváns tartalom elengedhetetlen ahhoz, hogy nőjön oldalad látogatottsága. Mégsem biztos, hogy a blogolás mindenkinek való. Bár könnyen lehet, hogy azt gondolod, írni mindenki tud, valójában egyáltalán nem mindegy az, hogy hogyan, milyen minőségben, és mennyire meggyőzően írod meg az adott tartalmat. Könnyen lehet, hogy tudod, miről szeretnél írni, mégsem sikerül, vagy ha mégis, úgy érzed, nem lett olyan ütős a szöveg, mint szeretted volna. Arról nem is beszélve, hogy ha nem minőségi tartalmat jelenítesz meg az oldaladon, akkor azzal még árthatsz is a vállalkozásodnak.

Ha úgy érzed, szükséged van blogra, de nincs időd, türelmed, kedved hozzá, bízd ránk a dolgot! 8 éve foglalkozunk szövegírással, melybe a SEO szövegírás mellett a bérblogolás is beletartozik. Segítségünkkel rendszeresen tudsz releváns, és minőségi tartalmat megosztani az oldaladon, így növelheted látogatottságodat is!
Ebben a bejegyzésben megosztom veletek azt is, hogy milyen a Blogcikkek ereje 2024-ben.  

Gutási Krisztina